Підніжка трамвая опускатиметься майже врівень із платформою зупинки. Вінницька міська рада розпочинає впровадження нового — цюріхського — стандарту доступності в облаштуванні трамвайних зупинок. Основна мета ініціативи — зробити пересування містом максимально комфортним для всіх вінничан: забезпечити зручні та доступні зупинки, а також мінімізувати відстань між підніжкою трамвая та платформою. Це дозволить пасажирам з інвалідністю, батькам із маленькими дітьми та людям старшого віку з легкістю заходити до вагона та виходити з нього.
Наразі новий підхід впроваджують на трамвайній зупинці імені Олександра Музики. Її роблять так, щоб вона була зручною вже зараз і повністю готовою до оновленого низькопідлогового транспорту, який місто поступово вводить у роботу: адже невдовзі у Вінниці з’явиться модернізований Tram-2000 з низькопідлоговою секцією, а також зростає кількість «VinWay». У цій роботі місту допомагають швейцарські експерти з мобільності.
Тут планується підняти платформу зупинки до висоти 30 сантиметрів, завдяки чому підніжка трамваїв, головним чином “Tram 2000”, буде опускатися максимально можливо до рівня платформи зупинки.
Крім того, в межах робіт, передбачається також облаштування підвищенних бордюрів та смуги тактильної плитки для кращої орієнтації людей з порушеннями зору. Також передбачається оновлення павільйонів зупинки.
“Це одна з перших зупинок, де ми впроваджуємо нові підходи. Нещодавно схожі роботи завершились на трамвайній зупинці “Лісопарк”. Тепер продовжуємо реалізовувати нові стандартні доступності на трамвайній зупинці імені Олександра Музики. В межах робіт, завдяки підняттю платформи, відстань між підніжкою трамвая та платформою зупинки максимально зменшується. На даний час це рішення найкраще працює з трамваями Tram-2000 і враховує не лише наявну на сьогодні ситуацію з транспортом, а й також розраховане на подальше оновлення трамвайного парку. Тобто ми не просто оновлюємо зупинки, а й робимо це в комплексі з іншими заходами, які мають одну мету – зробити пересування містом максимально зручним”, – зазначає директор департаменту комунального господарства та благоустрою міської ради Юрій Семенюк.
Місто оновлює парк: уже працюють низькопідлогові «VinWay», а незабаром з’явиться і перший модернізований Tram-2000 з низькопідлоговою секцією. Саме під такий рухомий склад і адаптовують зупинки. У цьому Вінниці допомагають швейцарські фахівці, які діляться своїми технічними рішеннями та стандартами доступності.
Як зазначає директор департаменту транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради, оновлення зупинок — це частина більшого процесу.
“Піднімаємо платформи не просто для ремонту. Це підготовка до нового транспорту, який заходить у місто. Коли буде більше низькопідлогових трамваїв, посадка стане значно простішою — без великих перепадів висоти. Це важливо і для людей старшого віку, і для пасажирів на кріслах колісних і для батьків з дитячими візочками. Ми паралельно працюємо над модернізацією Tram-2000 і над тим, щоб зупинки підходили під їхній рівень. Швейцарські колеги допомагають нам технічно, тому рухаємося швидше й впевненіше”, – додає Андрій Сорокін. Ще в 2006 році у місті за ініціативи тодішнього міського голови Володимира Гройсмана затвердили програму “Вінниця зручна для всіх”. З того часу місто системно втілює принципи доступності в публічному просторі.
Як зазначає амбасадорка безбар’єрності Вінницької міськради та проєкту «Рух без бар’єрів», голова ГО «Гармонія» Людмила Нецкіна, важливо, що в громаді до покращення доступності громадського транспорту підходять комплексно, адаптуючи і транспорт, і зупинки. Зокрема, в місті є низькопідлогові автобуси, тролейбуси, трамваї «VinWay» обладнані платформою та відкидним пандусом, а також проводиться робота по облаштуванні низькопідлогової вставки для трамваїв Tram-2000.
“Якщо до цього була проведена чимала робота щодо забезпечення доступності тролейбусних зупинок, то нині роботи також виконуються і на трамвайних. Наразі в місті уже завершені роботи з адаптації за новими стандартами зупинки “Лісопарк” і цей досвід надалі буде поширюватися й на інші об’єкти. Ця зупинка виконана так, що відкидний пандус, як у випадку «VinWay», перебуває на рівні з платформою, таким чином практично не буде кута нахилу. Це доволі зручне та вдале рішення, яке уже сьогодні полегшує доступ до трамваїв цього типу. А у майбутньому, при облаштуванні низькопідлогової вставки в трамваях Tram-2000, підніжка цього типу трамваїв буде перебувати на одному рівні з платформою, що дозволятиме людям на кріслах колісних потрапляти в салон та залишати його без сторонньої допомоги”, – зазначає Людмила Нецкіна.
Наразі, серед іншого, у місті триває робота зі швейцарськими експертами з міської мобільності. Делегація Посольства Швейцарії та фахівці транспортної компанії Цюриха разом із вінницькими фахівцями спільно досліджують можливості для покращення пересування містом, зокрема і в питанні адаптування платформ під низькопідлогові трамваї.
Джерело – новини ВМР




