У Вінницькій транспортній компанії триває поетапний ремонт двох автобусів «Богдан», які з 2014 року працюють на міських маршрутах і вже вичерпали свій ресурс. Відновлення виконує власними силами колектив автобусного депо.
Зараз в цеху автобусного парку гуде обладнання – майстри працюють над двома машинами. Один автобус проходить повний капітально-відновлювальний ремонт, а інший кузовне відновлення, яке іноді умовно називають «аварійним ремонтом». Це технічне втручання у зв’язку з критичним станом кузова.
«Це два автобуси приблизно одного року випуску. Ми отримали їх понад 10 років тому. Відтоді вони щодня працювали на міських маршрутах і перевезли мільйони пасажирів. Умови міської експлуатації дуже складні — машини фізично зношуються. Але ми розуміємо важливість оновлення міського транспорту, тому докладаємо максимум зусиль, аби відновити техніку й повернути її на маршрути», – розповідає в.о. директора Вінницької транспортної компанії Олександр Нечаєв.
Перший автобус потребував термінового втручання через значні пошкодження кузова. Майстри відновлять поржавілі частини, замінять пороги, оновлять задній майданчик та підфарбують елементи кузова. Особливу увагу приділяють антикорозійній обробці для довговічності.
«Це не аварійний ремонт у звичному розумінні, як після ДТП. Просто кузов місцями вже був у критичному стані, зокрема пороги, тож ми вирішили замінити їх повністю. Обробимо каркас сучасними антикорозійними засобами, трохи підфарбуємо, оновимо зовнішній вигляд», – пояснює головний інженер підприємства автотранспортного парку Роман Чабан.
Технічна частина в цьому автобусі залишиться без змін, адже вона ще в задовільному стані.
Інший автобус проходить капітальний ремонт «під ключ», тобто, повне оновлення. Роботи торкнуться як кузова, так і всіх основних систем автобуса.
«План робіт включає відновлення мостів, демонтаж старої підлоги та монтаж нової фанери, становлення нових бортів, капітальний ремонт двигуна, коробки передач, заміна електропроводки, відновлення гідравлічної та пневматичної систем, заміна технічних рідин», – каже інженер.
Оновлять й інтер’єр: замінять старий лінолеум на новенький, зроблять косметичний ремонт салону, перетяжку сидінь.
«Після такого оновлення автобус буде виглядати як новий. Це повний капремонт – фактично друге життя для транспортного засобу», – додає Роман Чабан.
Кожен етап виконує окрема група спеціалістів. Спочатку кузовники зачищають пошкоджені частини металу. Потім зварювальники монтують нові деталі, інші працівники готують салон до обшивки, клеять лінолеум, монтують сидіння. Усі процеси ручні, що робить кожен автобус унікальним.
«Це як індивідуальна майстерня: два однакові автобуси можуть відрізнятись деталями, бо все робимо вручну, підбираємо рішення для кожної машини окремо. Особливу увагу приділяємо навісному обладнанню: воно має бути надійно зафіксоване, адже на ньому тримається значна частина “начиння”», – каже головний інженер.
Такі оновлені автобуси будуть не лише надійні, а й зручні для пасажирів та водіїв. Вони тихі, комфортні й відповідатимуть сучасним вимогам безпеки. Особливу увагу приділять і доступності, зокрема, оновлять відкидні пандуси для людей з інвалідністю.
«На такі роботи потрібні досвідчені спеціалісти, а їх катастрофічно не вистачає. Багато наших колег нині зі зброєю в руках захищають країну. Вони на передовій, у найгарячіших точках. Тож наше завдання тут – зробити місто зручним і безпечним для людей, поки вони боронять нас. І чекати їх з Перемогою», – зазначають на підприємстві.
Джерело – новини ВМР