Кіберполіція попереджає про шахрайські дзвінки з пропозицією встановити фейковий банківський застосунок

Правоохоронці застерігають громадян щодо нової шахрайської схеми: зловмисники телефонують, представляючись працівниками банку, та пропонують встановити нібито оновлений застосунок. Насправді їхня мета — отримати доступ до вашого інтернет-банкінгу.

В ході розмови зловмисники представляються працівниками банків і повідомляють, що старий банківський застосунок більше не працює і потрібно завантажити новий. Потім вони надсилають фішингові посилання на завантаження програми буцімто з офіційного чат-бота в одному з месенджерів. Таким чином, аферисти отримують авторизаційні дані клієнтів банку. Потім шахраї переконують назвати код із смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку, у результаті отримують доступ до інтернет-банкінгу і викрадають кошти.

Щоб уникнути шахрайства правоохоронці рекомендують дотримуватися наступних порад:

  • Якщо телефонує працівник банку, скажіть, що ви зараз перетелефонуєте самостійно на офіційний номер банку, зазначений на платіжній картці.
  • Завжди припиняйте розмову якщо запитують паролі, коди банків або керують під час телефонної розмови вашими діями (просять встановити програму на пристрій).
  • Дотримуйтеся правил безпеки, коли завантажуєте застосунок на свій телефон чи інший пристрій. Обирайте лише ліцензійне програмне забезпечення з офіційних магазинів або вебсайтів розробників.

Використовуйте такі офіційні платформи, як Microsoft Store для Windows, Apple App Store для macOS та iOS, Google Play для Android. Такі магазини зазвичай дбають про безпеку, але навіть там можуть траплятися випадки шкідливого програмного забезпечення (https://www.facebook.com/cyberpoliceua/posts/1005092221801678).

Щоб мінімізувати ризики, дотримуйтеся таких порад:

  • перевіряйте репутацію виробника;
  • читайте відгуки інших користувачів не лише на сайті магазину, але й на форумах;
  • оцінюйте кількість завантажень;
  • уважно розглядайте країну походження програми. Не завантажуйте програмне забезпечення від країн із сумнівною репутацією;
  • звертайте увагу на дозволи, які вимагає застосунок під час встановлення. Наприклад, для програми для читання книг не потрібен доступ до вашої геолокації, камери чи мікрофона.

Якщо ви стали жертвою шахрайства, заповніть форму зворотного зв’язку на сайті кіберполіції за посиланням: https://ticket.cyberpolice.gov.ua/ або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 505 170.

Більше про налаштування та захист пристроїв читайте на сайті НБУ та Держспецзв’язку #КібербезпекаФінансів: https://promo.bank.gov.ua/payment…/autentication.html.

Джерело – новини ВМР

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin