Приватні авто та велосипеди: як зросла їх кількість у Вінницькій громаді

У вересні та жовтні було проведено дослідження транспортних потреб жителів Вінниці. Проєкт реалізували Агенція просторового розвитку та фахівці з Карлсруе за участі Info Sapiens, що стало першим кроком до поліпшення мобільності в центрі міста.

«Цей проєкт допоміг зібрати доволі ґрунтовну аналітику щодо проблем й викликів мобільності міста. Ми зафіксували аспект, що останні роки через коронавірус та з початком повномасштабної війни люди змінили своє ставлення до громадського транспорту. Подібне соціологічне опитування проводили 5 років тому. Тож, цього року бачимо певні тренди в поведінці містян і містянок: яким видом транспорту вони користуються, куди та для чого їдуть», – розповів директор Агенції просторового розвитку Назар Коваленко.

За два місяці у форматі телефонного опитування дізнались думку понад тисячі респондентів віком від 14 років.

Результат дослідження презентували під час конференції «Мобільність в історичному центрі міста» , яка також проходить в межах проєкту «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна» та реалізується за підтримки німецького міста-побратима Карлсруе.

Так, 82 відсотки опитаних мешканців громади запевнили, що обирають для пересування містом саме громадський транспорт. 91% з тих хто користується громадським транспортом, задоволені послугами таких перевезень.

Збільшилась і кількість пасажирів, які розраховуються за проїзд муніципальною карткою.

Також інтерв’юери з’ясували: у місті за останні роки чи не вдвічі зросла кількість користувачів приватними авто. Побільшало машин і у домогосподарствах: на одну сім’ю мають кілька і користуються ними одночасно. На 1 тисячу людей – 291 авто. Спеціалісти Агенції припускають: це може бути пов’язано з загальним ефектом від повномасштабного вторгнення, бо в перший період наявність авто напряму впливала на можливість швидко евакуюватись.

А це немалий тиск на транспортну інфраструктуру, зазначає директор департаменту транспорту та міської мобільності міської ради Андрій Сорокін.

Разом із цим, в нашій громаді побільшало власників велосипедів, які користуються ними, як транспортом для пересування у справах.

«Такі соціологічні дослідження дали нам повноту картини, якої саме трансформації потребує мобільність та які інструменти для цього необхідні. Результати опитування, які ми маємо на руках, допоможуть якісно втілити проєкт «Підвищення якості та ефективності міського громадського транспорту в центрі м. Вінниця/Україна» в життя. Він передбачає зменшення транзитного руху приватних авто через вул. Соборну, збільшення швидкості громадського транспорту, упорядкування паркування, підвищення безпеки руху громадського транспорту, пішоходів та велосипедистів», – каже Андрій Сорокін.

А ще під час опитування дізнались про те, що жінки частіше користуються трамваями, тролейбусами та автобусами, ніж чоловіки. У віковому розрізі найбільш активними користувачами громадського транспорту є підлітки 14-15 років та люди 56+.

Джерело: ВМР

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin