У Вінниці обговорили проміжні результати втілення заходів Стратегії розвитку туризму міста Вінниці, а також потенціал і проблеми розвитку туристичного продукту в регіоні.
Учасники засідання Комітету з управління впровадженням Стратегії розвитку туризму міста Вінниці до 2030 року зійшлися на тому, що найбільшим фактором впливу на сферу туризму став початок повномасштабної війни та введення воєнного стану на всій території України.
Як зауважив заступник міського голови Андрій Очеретний, туризм упродовж останніх десятиліть вже неодноразово доводив свою здатність швидко відновлюватися. Це простежується й тепер, коли українці поступово адаптуються до непростих умов та обмежень війни.
«З 24 лютого цього року головною цінністю людей стала безпека життя та здоров’я. І якщо раніше Місто ідей позиціонувалось як місто з ідеями на вікенд і йшлося більше про індивідуальні подорожі, то зараз переміщення на великі відстані не є бажаним, а здійснюється здебільшого через вимушені обставини. Тому наше позиціонування в нинішніх реаліях – гостинне місто затишку для пошуку рівноваги», – зазначив Олександр Вешелені, директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради.
За перші вісім місяців 2022 року надходження від туристичного збору до бюджету громади склав 1 544 026 грн. Це на понад півмільйона більше, ніж за аналогічний період минулого року. А в цілому надходження від сфери туризму, гостинності і супутніх послуг до місцевого бюджету в першому півріччі 2022 року склали приблизно 30 млн грн, що відповідає рівню минулого року.
«У Вінниці, як і в інших тилових містах України, з квітня повноцінно запрацювали заклади та сфера гостинності, відновилась діяльність більшості музеїв та активність гідів. А новостворений Офіс туризму Вінниці спільно з департаментом маркетингу міста та туризму організували понад півсотні різних екскурсій та заходів для психологічного розвантаження дорослих і дітей, цим самим сприяючи зайнятості надавачів туристичних послуг, – зазначив заступник Вінницького міського голови Андрій Очеретний. – Вінниця для багатьох стала відкриттям. Наше місто є привабливим своєю компактністю, зручністю, транспортом, можливостями, смачною кухнею… В нас є куди їхати, і є що показати. Тому туристичний продукт потрібно розвивати, відкривати нові й нові локації… Ми всі усвідомлюємо, яким потужним є імідж України наразі в світі, тому я переконаний, що якраз туристична галузь має величезні перспективи і майбутнє».
На засіданні Комітету обговорили стан реалізації тих задумів, які два роки тому лягли в основу першої галузевої стратегії Вінниці, а також спробували оцінити реальні перспективи їх втілення – особливо з урахуванням розширення міжнародних донорських програм, які очікуються в найближчі роки в Україні.
«Безумовно, ми повинні пропрацювати декілька сценаріїв подальших подій в країні та світі, і на основі цього аналізу внести корективи вже наступного року в роботу над розвитком різних форм туризму – адже всі вони повернуться до нас в мирній і квітучій Україні», – підсумував директор департаменту маркетингу міста та туризму Олександр Вешелені.