Діти з особливими освітніми потребами вирощують мікрозелень просто у своїй школі: висівають насіння, доглядають паростки, збирають урожай і навіть продають його. Частину зароблених коштів вони спрямовують на благодійність. Це приклад справжнього соціального підприємництва, яке навчає відповідальності, командній роботі та любові до природи.
У шкільному кабінеті – зелена оаза. На стелажах під фітолампами ростуть цибулька, амарант, гірчиця, горох, редька й червона капуста. Діти власноруч сіють зернятка, накривають їх, поливають, спостерігають за ростом і дуже радіють, коли з’являються перші паростки.
«Історія вирощування мікрозелені у Вінниці має вже кілька років, – розповідає директорка департаменту освіти Вінницької міської ради Оксана Яценко. – У школах міста, зокрема, у 4-й та 20-й, діють соціальні підприємства, де діти разом із вчителями вирощують і продають мікрозелень. Зароблені гроші спрямовують на розвиток шкіл або благодійність. Такі ініціативи навчають школярів не лише доглядати за рослинами, а й розвивають підприємницьке мислення, фінансову грамотність і командну роботу. Це допомагає зрозуміти, як працює бізнес, і спробувати себе у справжній справі».
Особливої уваги заслуговує проєкт у спеціальній школі. Як і в інших навчальних закладах, його підтримав благодійний фонд із м. Тернопіль, який допоміг із насінням і необхідним обладнанням. Кошти на реалізацію «розумного городу» виділила Вінницька міська громада.
Щоб усе було як у справжній теплиці, встановили дерев’яні стелажі, систему подачі води, ваги та спеціальний прилад, який показує температуру й вологість. Якщо умови ідеальні – на екрані усміхається смайлик.
Коли мікрозелень підростає, її використовують у шкільній їдальні або продають, а виручені кошти спрямовують на розвиток нових ідей. Так діти вчаться не лише вирощувати рослини, а й планувати, працювати в команді та бачити результат своєї праці.
«Я у садівництві не дуже розбираюсь, але найбільше мене захоплює процес і цікавість – що з цього виросте. Гадаю, що мікрогрін червоної капусти буде соковитий і смачний. Це захопливо та заспокійливо водночас. Цікаво було б виростити пекінську капусту та салат Айсберг, щоб робити мої улюблені страви», – розповідає десятикласниця Анастасія.
У школі, крім вивчення основних предметів, діти здобувають на практиці необхідні навички для самостійного життя та майбутньої професійної діяльності.
«У нас є кабінет трудового навчання, де діти опановують кулінарію: готують, випікають, експериментують із рецептами. Окрім того, на уроках соціально-побутового орієнтування вони вчаться доглядати за одягом і взуттям, піклуватися про кімнатні рослини та виконувати різну побутову роботу. Ці заняття допомагають розвивати відповідальність, самостійність і впевненість у власних силах. Проєкт “Розумний город” дає дітям змогу зрозуміти, що навіть маленькі справи приносять результат. Ми впевнені, що цей досвід стане для них корисним у майбутньому і допоможе отримати професію», – розповідає директорка Вінницької спеціальної школи для дітей з порушенням інтелектуального розвитку Світлана Марчук.
І поки мікрозелень росте під лампами шкільного кабінету, діти зростають: навчаються піклуватися, працювати в команді та бачити результат власних зусиль.
Джерело – новини ВМР