30 квітня в Туристичному хабі Visit Vinnytsia відбулася тренінгова зустріч для вінницьких майстрів крафтових виробів. Захід був присвячений темі виходу на міжнародні онлайн-торгові майданчики та розвитку локального підприємництва.
Організатором події виступив департамент маркетингу міста та туризму ВМР, щоб підтримати майстрів і надати їм дієві інструменти для просування крафтової продукції не лише в Україні, а й за кордоном.
Своїм досвідом, практичними порадами та надихаючими прикладами з учасниками поділилися власник інтернет-магазину Lantale Андрій Зотов і засновниця платформи «Це крафт» Вікторія Кулакова. Вони розповіли крафтярам, як працюють міжнародні маркетплейси, які платформи є найбільш придатними для крафтових виробів, з чого починати, а також дали поради, які допоможуть уникнути типових помилок і впевнено рухатися вперед.
Зокрема Андрій Зотов розповів про те, як продавати свою продукцію онлайн, які для цього інструменти потрібні, і про особливості роботи у різних маркетплейсах (на прикладі одного українського і двох міжнародних). Натомість Вікторія Кулакова, яка доєдналася онлайн, поділилася порадами, як розвивати крафтовий бізнес мікровиробнику, а на прикладі бізнес-моделей різних брендів («Чумацька мрія», To Ta Torba, Rekava candles, GuniaProject та ін.) – як просувати власний продукт і стати помітними на ринку.
«Маленьким магазинам може бути складно завойовувати довіру, чи дорого себе рекламувати, тому у світі популярні маркетплейси: рівень довіри до них суттєво вищий, і вони самі себе рекламують. Я думаю, ви всі чули про Amazon, Alibaba і так далі…, – розповів Андрій Зотов. – Якби мені колись сказали, що я відправлю у Нову Каледонію гель для душу, чи засіб від засмаги – у Бразилію, я б засміявся. Тому не треба себе обмежувати, і думати, що міжнародні маркетплейси це складно, чи що ваш продукт не буде там затребуваний. Знайдіть ресурс, час, невеликі кошти, зареєструйтесь і спробуйте продавати».
Зустріч супроводжувалась неформальним обговоренням, тож учасники могли поставити запитання спікерам і розповісти про свій досвід.
«Я думала, що Instagram і TikTok більше залучать прихильність клієнтів, але на диво маркетплейси виявились дуже класним рішенням, – поділилася Тетяна Лиса, засновниця бренду свічок «Белтейн» (Beltane candles), який представлений на платформі ByVi від Офісу туризму Вінниці. – За порадою приятеля, я зареєструвалась на “Розетці”. І якщо чесно, в мене там небагато товарів, але одну свічку замовили у кількості 1800 штук. Я ще пробувала реєструватися на Etsy (це найбільший міжнародний хендмейд-маркетплейс), але Андрій Зотов розповів сьогодні про Joom, і він здався набагато цікавішим і лояльнішим по умовах. Тому буду досліджувати далі, бо ми можемо жити у Вінниці, а свій товар продавати буквально по всьому світу».
Переважна більшість присутніх досі не мали досвіду продажів на маркетплейсах, тож цей тренінг став для усіх корисним та інформативним.
Джерело – новини ВМР