У Вінниці почали перевіряти заклади освіти на доступність та безбар’єрність

Вінницька міська рада продовжує вдосконалювати безбар’єрне середовище, зважаючи на потреби людей з інвалідністю, ветеранів та маломобільних груп населення. 27 березня розпочалася перевірка освітніх закладів громади на доступність. Першою будівлею, яку проінспектували, стала Вінницька гімназія №24.

Заступниця начальника відділу безбар’єрності департаменту відновлення та розвитку Вінницької міської ради Євгенія Штельмах зазначила, що у рамках моніторингу заплановано перевірку ще 117 закладів освіти, серед яких 88 шкіл та дитячих садочків, де є інклюзивні групи та класи.

Основна увага під час перевірок приділяється:

• доступності вхідних груп;

• наявності облаштованих вбиралень;

• контрастному маркуванню;

• безбар’єрному доступу до класних кімнат;

• можливості користування ліфтами.

«Загалом, гімназія №24 була збудована відносно недавно і відповідає всім будівельним нормам доступності, що є важливим кроком у створенні комфортного середовища для всіх учнів», – зазначила Євгенія Штельмах.

Так, цей освітній заклад обладнаний пандусами при вході та у всіх необхідних місцях (їдальня, медичний пункт, спортзал), ліфтом для пересування між поверхами, просторими дверними отворами, що забезпечують безперешкодне пересування дітей на кріслах колісних, а також спеціально облаштованими вбиральнями на кожному поверсі.

На сьогодні в цій гімназії навчається 31 учень та учениця в інклюзивних класах. Вони мають різні нозології, і лише одна учениця користується кріслом колісним, розповіла директорка закладу Наталія Климчук.

«Для зручності в пересуванні нашої учениці адміністрація школи придбала спеціальні антиковзкі смужки для пандуса, аби забезпечити безпечне пересування у снігову чи дощову погоду», – поділилася директорка гімназії.

Адміністрація та вчителі гімназії №24 наголошують на важливості соціалізації дітей з особливими освітніми потребами.

«Якщо раніше вони навчалися переважно на індивідуальній формі навчання, то тепер інтегровані у класи разом із нормотиповими однолітками. Заклад реалізує освітній проєкт “Рівні права – різні можливості” за підтримки громадської організації “Вінниця Даун Синдром”. У межах цієї ініціативи діти не лише беруть участь у навчальному процесі, а й опановують базові життєві навички, – розповідає Наталія Климчук. – Крім того, цього року у гімназії створили футбольну команду, до складу якої увійшли як учні інклюзивних класів, так і нормотипові діти. Це унікальна ініціатива, що сприяє соціалізації та спортивному розвитку дітей. Ми віримо, що у майбутньому ця команда братиме участь у спеціальних олімпіадах, представляючи школу та громаду».

Нагадаємо, раніше у Вінницькій громаді комісія з оцінки ступеня безбар’єрності перевіряла доступність комунальних лікарень.

Джерело – новини ВМР

Коментарі у Facebook
Поділиться новиною
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin