Під головуванням заступника вінницького міського голови Владислава Скальського відбулося чергове засідання Туристичної ради, до складу якої входять представники закладів гостинності, музеїв, навчальних закладів, а також гіди і крафтові виробники. На ньому обговорили перспективи розвитку туризму Вінниці та підготовку до туристичного сезону 2025 року.
У своєму вступному слові Владислав Скальський наголосив, що Туристична рада при міському голові створювалася ще в 2017 році як майданчик діалогу, аби формулювати єдине бачення туристичної Вінниці і напрацьовувати ті теми, в яких спільними зусиллями можна досягти видимих результатів у стратегічній та іміджевій для міста галузі. Для побудови якісної взаємодії з туристичним активом міста було сформульовано декілька проблемних питань:
- Які запити мають сьогодні споживачі туристичних послуг і до чого потрібно готуватися?
- Які існуючі та нові магніти Вінниці варто підсилити, розвинути чи розкрутити?
- Де і яка може бути зацікавленість інвесторів, місцевих підприємців, самозайнятих людей, майстрів, митців, менеджерів у долученні до формування туристичних маршрутів, локацій та подій?
- З ким сьогодні конкурує Вінниця, і в яких нішах має унікальні переваги та досвід?
- Наскільки готовою є туристична пропозиція Вінниці для іноземців?
«Говорячи про туристичну галузь, неможливо не враховувати ті часи, той контекст, в якому ми з вами живемо, – сказав Владислав Скальський. – Нам треба багато процесів робити паралельно, тому що війна вкрала наш час, не кажучи вже про життя багатьох українців, які стали на захист Незалежності. В нас з’явилися нові цільові групи (вони й раніше були, але зараз їх число зросло в десятки і сотні разів) – учасники бойових дій та їхні сім’ї, ветерани, люди з інвалідністю, зокрема ті, хто мають порушення зору та слуху. Ми набули багато психологічних травм, з чим теж треба працювати. Як показує практика, запит на це величезний. Туристичні продукти, які будуть дозволяти людям ментально повернутися з війни, будуть затребуваними, громади будуть на це спрямовувати кошти. Звісно, це станеться вже після закінчення воєнного стану, але готуватися до цього потрібно вже зараз, бо знову ж таки – не маємо втрачати час».
Аналітику галузі туризму за 2024 рік представив директор департаменту маркетингу міста та туризму Вінницької міської ради Олександр Вешелені. З його слів, кількість туристів у Вінниці торік суттєво збільшилася: у 2024 році туристичний збір сплатили майже 80 000 разів, що на більш ніж 10 000 більше за попередній рік. Примітно, що цей показник вперше перевищив дані доковідного 2019 року, в якому кількість сплат турзбору становила близько 76 000.
«Минулого року в нас був рекордний туристичний збір, рекордні податкові надходження і рекордна кількість ночівель (вища, ніж у 2019-му). Але це не повинно нас розслабляти, бо подальше зростання можливо досягнути тільки посиленням активностей, появою нових продуктів та ефективного маркетингу. Зараз дуже багато викликів, і туристичні потоки можуть падати в силу різних факторів, тому наші зусилля будуть і далі спрямовуватися на підтримку тих секторів економіки, які надають послуги туристам і роблять помітний внесок у розвиток громади та країни в цілому», – зазначив Олександр Вешелені.
Також він продемонстрував статистику від мобільного оператора «Київстар», замовлену за підтримки німецької агенції GIZ, яка свідчить про збільшення тривалості перебування у Вінниці абонентів з інших областей. Наприклад, кількість туристів, які залишались у місті на 2-3 дні, в 2021 році становила 721 тисячу осіб, а в 2024 році – понад 823 тисячі. Олександр Вешелені наголосив, що це важливо для сфери туризму, а особливо розкриває потенціал для розвитку готельної сфери.
Наприкінці засідання Туристичної ради відбулося обговорення планів на туристичний сезон 2025 року. Серед них:
- проєкти з підсилення безбар’єрності та підтримки ветеранів;
- освітні заходи (майстерня міських екскурсій на тему польської спадщини, літня екологічна школа зі створенням нової екостежки тощо);
- цифрові та просторові проєкти (створення аудіопрогулянки вінницькою Єрусалимкою, затвердження концепції розвитку Території SUN та ін);
- проведення традиційних і нових туристично привабливих подій. Джерело – новини ВМР