Заборонено залишати автівки в місцях, що блокують проїзд трамваїв, автобусів, тролейбусів і спецтранспорту, оскільки це може спричинити затори та підвищити ризик аварій на дорогах.
Над тим, щоб зменшити у місті хаотичні та небезпечні стоянки авто та підвищити пропускну спроможність для громадського транспорту, ситуацію по місту контролюють інспектори відділу паркування Вінницької міської ради. Вони фіксують порушення за різними маршрутами по місту та, за потреби, залучають на допомогу евакуатор.
«Евакуація у місті відбувається у випадку, коли інспектор з паркування бачить суттєве порушення ПДР, або ж загрозу безпеці руху. Це, зокрема, стоянка авта на смугах дорожнього руху, на «зебрах», а також менш ніж 10 метрів до них та ближче 10 метрів від виїзду з прибудинкової території, адже це закриває видимість дороги не лише для пішоходів, а й для швидкої, пожежної машини, комунальної техніки, та може призвести до нещасного випадку», – пояснює заступник начальника відділу паркування Артур Андрущенко.
Інспектори залучають евакуатор у випадках, передбачених Статтею 265-4, якщо транспортний засіб:
- поставлено на проїзній частині у два і більше рядів;
- розташовано у заборонених Правилами дорожнього руху місцях зупинки або стоянки, а саме:
- на залізничних переїздах;
- на трамвайних коліях;
- на естакадах, мостах, шляхопроводах і під ними, у тунелях;
- на пішохідних переходах і ближче 10 метрів до них з обох боків, крім випадків зупинки для надання переваги в русі;
- на перехрестях та ближче 10 метрів від краю перехрещуваної проїзної частини за відсутності на ній пішохідного переходу, за винятком зупинки для надання переваги в русі та зупинки проти бокового проїзду на Т-подібних перехрестях, де є суцільна лінія розмітки або розділювальна смуга;
- на проїзній частині, де відстань між суцільною лінією розмітки чи протилежним краєм проїзної частини й транспортним засобом, що зупинився, менш як 3 метри;
- ближче 30 метрів від посадкових майданчиків для зупинки маршрутних транспортних засобів, а за їх відсутності – ближче 30 метрів від дорожнього знака такої зупинки з обох боків;
- ближче 10 метрів від позначеного місця виконання дорожніх робіт і в зоні їх виконання;
- у місцях, де буде неможливим зустрічний роз’їзд або об’їзд транспортного засобу, що зупинився;
- ближче 10 метрів від виїздів з прилеглих територій і безпосередньо в місці виїзду;
- розташовано на позначених відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою місцях, призначених для паркування транспортних засобів, оснащених електричними двигунами (одним чи декількома);
- своїм розташуванням робить неможливим рух інших транспортних засобів або створює перешкоду для руху пішоходів, у тому числі осіб з інвалідністю на спеціальних засобах пересування та пішоходів із дитячими колясками;
- розташовано на виділеній смузі для руху громадського маршрутного транспорту;
- розташовано на позначеній відповідними дорожніми знаками та/або дорожньою розміткою велодоріжці;
- перешкоджає руху або роботі снігоприбирального та іншого технологічного комунального транспорту у разі запровадження надзвичайного стану або у разі оголошення окремої місцевості зоною надзвичайної екологічної ситуації;
- порушує схему паркування транспортних засобів таким чином, що він блокує проїзд по двох або більше смугах руху.
«Так, наприклад, за останні півтора місяця було евакуйовано 73 автомобілі. Але інколи водій встигає прийти та забрати авто, тобто припинити порушення, до моменту приїзду самого евакуатора, в такому випадку на порушника очікує лише штраф у розмірі 680 грн», – розповідає заступник начальника відділу паркування Артур Андрущенко.
За роботу евакуатора – також сплачує порушник. Власнику авта це вартуватиме від 780 грн і більше залежно від ваги машини.
Своїм досвідом діляться і водії Вінницької транспортної компанії, які щодня зіштовхуються з ситуаціями, коли на перешкоді проїзду стоять абияк припарковані машини.
Щоб заїхати на зупинку «Санаторна», водієві тролейбуса, який перевозить пасажирів за маршрутом №11, іноді доводиться долати «автоквест». А все тому, що на території зупинки та впритул до неї у два ряди паркуються власники машин, чого за правилами дорожнього руху робити не можна.
«Щодня, у будні дні, щоб зробити посадку чи висадку пасажирів, я маневрую тролейбусом між автівок, що залишають водії у невстановлених для цього місцях. Вони стають на перешкоді та залишають замало місця для проїзду. Навпроти – шпиталь, на зупинці мені потрібно забрати людей на кріслах колісних. Ба більше – такі машини створюють на дорозі аварійну ситуацію», – каже водій тролейбуса Олег Галицький.
Якщо ж дистанція не дозволяє Олегу Галицькому їх об’їхати, доводиться чекати: водія, поліцію, або ж евакуатор, який пришвидшить процес. Тож, в результаті, грубе паркування – призводить до заторів на дорогах, заважає роботі громадського транспорту та призводить до збоїв у графіку.
Тож, просять власників легкових машин бути толерантними та пам’ятати, що транспортна інфраструктура Вінниці – це один великий організм, який має працювати в унісон.
Джерело: ВМР