У Вінниці громадський транспорт переважно представлений тролейбусами – щодня на маршрути виходить 115 одиниць. Робота працівників депо зосереджена на технічному обслуговуванні та ремонті, щоб забезпечити безпечні та комфортні умови для пасажирів.
Загалом на території депо розташовано два основні цехи: технічного обслуговування і цех планових ремонтів та три додаткові: агрегатний, електричний, токарний та ремонтно-заготівельний.
«Майстри нашого депо проводять три види технічного обслуговування. Щоденно, перш ніж випустити тролейбуси за їхніми маршрутами, наші фахівці перевіряють гальма, систему керування, а також зовнішнє та внутрішнє освітлення. Раз на тиждень перевіряємо регулювання дверей, світлових приладів, систем управління, або ж за скаргами водіїв. Також, що 20 тисяч кілометрів пробігу проводимо ревізійний ремонт, або заміну деталей за необхідності. Тобто постійно працюємо, щоб підтримувати їх в робочому стані», – розповідає інженер тролейбусного депо Микола Мрачковський.
У цеху планових ремонтів – роботи найбільше. Саме тут працівники транспортної компанії збирають низькопідлогові з автономним ходом тролейбуси VinLine, які з 2019 року стали транспортною родзинкою нашої громади. Титанічну працю вкладають ці ж фахівці в те, щоб підтримувати в робочому стані найстарші тролейбуси. Дбайливого догляду команди робітників депо вимагають ЗІУ-9, яким понад 30 років. Також тут продовжують життя і «Богданам».
«У кількості 40-ка одиниць вони почали курсувати за різними маршрутами міста у 2013 році. Чим старший за віком рухомий склад, тим більш значних вкладень потребує його утримання в депо та експлуатація на лінії. Мова не лише про серйозне подорожчання світла. Адже 80% електроенергії компанія використовує на перевезення пасажирів електротранспортом. 20% – це забезпечення роботи технічних служб. Це і витратні матеріали: запчастини, мастило, шини, акумулятори та багато іншого», – каже директор Вінницької транспортної компанії Олександр Нечаєв.
Над тим, щоб пасажири вінницьких тролейбусів подорожували містом в безпечних та комфортних умовах, в цехах працює невеличкий «десант» професіоналів компанії. Майстри мають не лише великий досвід роботи, адже кожен тут працює по кілька десятиліть, а ще й поважний вік.
Діагностують обсяг робіт, знімають обшивку кузова. Потім розбирають начиння: замінюють дефектні елементи каркаса кузова, систему керування переднього і заднього мостів, генератор, компресор, кабельну мережу, тяговий двигун. Паралельно з цим ремонтують агрегати.
Половину свого життя віддав ремонту двигунів Анатолій Мельник. Працює в компанії слюсарем-електриком. Намозолені робочі руки чоловіка ні на хвилину не випускають деталі, які виточує на станку.
«Цей цех у нас, як реанімація лікарні. Робота є, не вистачає ще рук, які будуть працювати. Адже за роки війни кількість моїх колег по цеху зменшилась втричі. Коли вийшов з ладу двигун, ми його розбираємо, лагодимо перемотку, робимо йому капітальний ремонт. Відновлюємо компресори, струмоприймачі, високо- та низьковольтну апаратуру» – каже слюсар-електрик.
Після проведення підготовчих робіт, металеву обшивку каркаса замінюють на пластикову. Вона не буде іржавіти та слугуватиме довше. В салоні постелять нову підлогу. Потім фарбують. У вже відремонтований кузов тролейбуса, вмонтують світлові прилади.
Перш ніж випустити тролейбус на маршрут, його обкатують на лінії: в роботі перевіряють всі системи.
На капітально-відновлювальні роботи однієї машини майстри витрачають майже місяць. Це продовжуєє термін експлуатації тролейбуса на 5 років.
Працівники депо здійснюють колосальну щодо обслуговування тролейбусів, аби створити безпечні та комфортні умови для вінничан під час користування муніципальним транспортом. З 2023 року більшу частину вже «поставили на колеса», а це 28 «Богданів».
Джерело: ВМР