375 екскурсійних, культурно-мистецьких та просвітницьких заходів, 46 безоплатних соціальних проєктів, близько 4 000 відвідувачів, зокрема й іноземців. Усе це – результати роботи Офісу туризму Вінниці за 2023 рік.
Навіть в умовах повномасштабної війни українці продовжують подорожувати, досліджувати свої і нові міста, підтримувати локальних українських виробників. Сьогодні галузь тримається на внутрішньому туризмі і попри все продовжує розвиватися. Як розповіла директорка КП «Офіс туризму Вінниці» Тетяна Маєвська, 2023 рік був активним і насиченим.
«Ми провели 375 екскурсійних, культурно-мистецьких та просвітницьких заходів, а це вдвічі більше, ніж минулого року. З січня по грудень, попри класичне розуміння туристичного сезону, ми активно працювали над реалізацією проєктів різної тематики та формату: це екскурсії, тури, майстеркласи, виставки, церемонії спецпогашення власних ексклюзивних марок тощо. На сьогодні в доробку Офісу туризму Вінниці та наших гідів вже є 40 пішохідних екскурсій Вінницею, 10 дитячих проєктів, 5 смачних турів і понад 35 автобусних турів», – каже Тетяна Маєвська.
Крім цього, у 2023 році провели 46 безоплатних соціальних проєктів, екскурсій та майстеркласів. Зокрема, для дітей-сиріт, переселенців, громадських організацій, що працюють на території міста, а також військовослужбовців, учасників бойових дій та їхніх сімей. У проєктах взяли участь близько 800 осіб. Також проводили безоплатні екскурсії для вінничан та гостей міста до Міжнародного дня захисту дітей, Дня Державного прапора України, Дня Незалежності і Дня міста.
Також Тетяна Маєвська розповіла, що проти 2022 року суттєво зменшилась кількість внутрішньо переміщених осіб: з 60% до 30% загальної кількості екскурсантів, порівнюючи з попереднім 2022 роком.
Водночас збільшилась кількість туристів з Вінниччини (це Могилів-Подільський, Жмеринка, Тульчин, Бершадь тощо), вони складають близько 20% від загальної кількості екскурсантів. Цьогоріч групи зустрічали зі Львова, Житомира, Черкас, Дніпра, Києва тощо. Були туристи з Німеччини, Польщі, США та Британії, але нечисленні через зрозумілі причини.
Загалом участь у заходах КП «Офіс туризму Вінниці» взяли близько чотирьох тисяч вінничан та гостей міста.
«З метою промоції міста, а також української філателії у 2023 році наше підприємство випустило сім власних ексклюзивних марок у партнерстві з Вінницькою дирекцією АТ «Укрпошта»: «Тримаємо небо України!», присвячену героїзму наших захисників; марку «А наш рід є, був і буде!», присвячену майстрам-лялькарям платформи сувенірів з вінницькою душею BYVI; марку «Пристрасті до винаходу немає кінця» з циклу «Вінниця: від ідей до інновацій», присвячену винахіднику Карлу Бенцу; а також «Місто ідей очима дітей». Також маємо три марки з циклу «Побратими» у партнерстві з КП «Інститут розвитку міст», які присвячені німецьким містам Карлсруе та Мюнстер і литовському місту Паневежис», – каже Тетяна Маєвська.
Також вона додала, що для комунального підприємства також важливо розвивати творчість серед дітей. Тому було запущено проєкт «Твоя казка про Вінницю» для дітей віком 7-12 років. А з громадською організацією «Простір розвитку особистості Bibliofan» провели перший міський конкурс «Вінниця у Коміксах».
З жовтня 2023 року фахівці КП розпочали реалізацію соціального проєкту «Незламні та Нескорені» для учасників бойових дій та їхніх сімей. Мета – популяризація туристичних об’єктів Вінниці та соціально-психологічна адаптація цієї категорії громадян. Спільно з Міжнародною організацією міграції та Центром ветеранського розвитку (ВНТУ) цей проєкт планують реалізовувати і протягом 2024 року.
Зокрема, влітку на підтримку ЗСУ відкрили виставковий проєкт «Ретро по-вінницьки» в Центральному парку імені Миколи Леонтовича. Цей проєкт відбувся у рамках показового автомоторного змагання «Grand Prix Vinnytsia Rallye Podillia RUH2023».
Також минулого року вдалось реалізували спільні проєкти з «Вінницьким музеєм моделей транспорту, ретротехніки, колекцій мініатюр» і «Музеєм української марки ім. Якова Балабана», що здобули перемогу у конкурсі грантів від Фонду громади «Подільська громада» за фінансової підтримки Global Fund for Community Foundations. Завдяки цьому гранту вдалося зробити внутрішнє облаштування і зонування виставкового проєкту «Ретро по-вінницьки» та виготовити мобільні стенди для виставки «Марки воєнного часу». Крім того, Офіс туризму Вінниці регулярно організовував нові тематичні виставки та експозиції. Серед них були виставки робіт вінницьких майстрів платформи подарунків BYVI, благодійна виставка «Крила України» спільно з музеєм Повітряних Сил ЗСУ. З нагоди підписання побратимства з німецьким містом Карлсруе презентували виставкову експозицію «Мандрівка до Карлсруе» тощо.
За словами Тетяни Маєвської, на цей рік запланували понад 30 прем’єрних проєктів різного масштабу та для різних цільових аудиторій. Це екскурсії, тури, виставки, лекторії, а також випуск нових власних ексклюзивних марок. Зокрема йдеться і про продовження випусків марок з циклу «Міста-побратими» та презентація нової серії – «Натхненники Вінниці».