Відомий український авіаексперт, радник Вінницького міського голови з питань розвитку аеропорту Євген Трескунов розповів про особливості модернізації інфраструктури вінницького аеропорту.
Про це повідомляють у Вінницькій міській раді.
Пан Трескунов зазначив, що аеропорт – це, перш за все, магніт для будь-якого регіону. Тому до розбудови регіональних аеропортів на перших етапах потрібно ставитись не як до бізнесу, який має приносити прибутки, а як до магніту, який притягує в регіон туристичні потоки і привабливість та інвестиції. Наявність міжнародного аеропорту і розвиток прямих міжнародних авіасполучень одразу виводить регіон і місто на абсолютно інший рівень інвестиційної та туристичної привабливості.
Також авіаексперт розповів і про другий проект в рамках реконструкції вінницького аеропорту, а саме – будівлі аеровокзалу:
Цей проєкт реалізовує місто. Вже розроблена якісна проєктна документація з використанням сучасних ВІМ (Building Information Model) технологій проектування, впровадження яких ще тільки розглядають в транспортній галузі Україні. Ця документація зараз проходить державну експертизу, тож за 2-3 місяці чекаємо на висновок та затвердження загальної вартості проекту. На даний час, окрім замовленої проектної документації, містом проведено всі інші необхідні заходи по цьому проєкту, наприклад, проведено тендерні закупівлі послуг з оцінки впливу на довкілля. Також місто, як власник цієї інфраструктури, зараз опікується питанням залучення фінансування на цей проект.
Крім того, пан Трескунов розповів, що вже цього року повинно розпочатись фінансування проекту. Наразі у місті очікують виділені з держбюджету кошти.
Варто зазначити, що зллітно-посадкова смуга та загалом аеродром у Вінниці будувались понад 40 років тому для радянських літаків, перш за все військових, які могли сідати як на ґрунт, так і на тверде покриття. Тому вимоги для несучої спроможності покриттів були значно нижчими ніж сучасні.
Якщо ми говоримо про те, що наш аеропорт міжнародний, то ми повинні привести інфраструктуру аеродрому до діючих міжнародних вимог ІКАО та авіакомпаній. Основними пріоритетами проєкту реконструкції аеродрому є посилення несучої спроможності твердих покриттів злітно-посадкові смуги, доріжки перону, де і будуть здійснювати операції повітряні судна. Наша мета “мінімум” – щоб не було жодних обмежень для польотів таких літаків як Boeing 737-800 та Airbus A320, які найбільш популярні серед усіх бізнес-моделей авіакомпаній,
– додав пан радник.