У місті розглядають можливість розширення транспортної інфраструктури. На заводі “Аналог” вже почали виготовляти малотонажні човни на електричні тязі. Шлях річкових катерів пролягатиме від села Сабарів до Коло-Михайлівки
Ініціатива виготовлення суден для перевезення пасажирів по воді належить місцевому підприємству «Аналог». Керівництво заводу внесло на розгляд міської ради інвестиційний проект «Створення додаткової туристичної інфраструктури у Вінниці». Йдеться про виготовлення катерів малого класу. Не тільки для прогулянок туристів. Важливою складовою проекту є перевезення пасажирів.
Проект використання річкового транспорту міська влада реалізовуватиме на умовах державно-приватного партнерства спільно із заводом «Аналог». На підприємстві уже можна побачити частину виготовлених корпусів до двох катерів.
Особливістю річкового транспорту, який пропонує «Аналог», будуть електродвигуни. Як пояснили на підприємстві, їхні малотоннажні катери стануть першими, які використовуватимуть електрику для руху по воді. Ті, що ходять нині по Бугу, забруднюють не тільки атмосферу. Річка від них теж потерпає. Двигуни на електротязі знімуть проблему забруднення. Крім того, вони швидші.
Для перевезення пасажирів заводські фахівці спроектували катер на 70 місць.
— Для завершального етапу складання річкових плавзасобів потрібна буде база, — розповідає представник заводу «Аналог», який просить не називати його прізвище. — Річ у тім, що заключний етап виробничого процесу має відбуватись у максимальній близькості до води, тобто на прибережній смузі річки. Такою базою може стати єдиний майновий комплекс майбутньої водної станції. Там буде центр стоянки суден та їх обслуговування.
Автори проекту пояснюють, що експлуатація такого комплексу може бути як комерційною, так і спільною з владою. Важливо було б відродити і колишню «Морську школу», що належала тодішньому Товариству сприяння армії і флоту, навчати охочих водно-моторним видам спорту.
— Якщо зуміємо створити потрібну базу і налагодити виробництво малотоннажних річкових плавзасобів, то з’являться нові робочі місця, — зазначає співрозмовник. — До речі, попит на річкові катери, тим паче на електродвигунах, є і в інших містах. Фахівці нашого підприємства вивчали цю проблему. Знаємо міста, де хотіли б придбати річковий транспорт.
— Можливості Південного Бугу розглядаємо не тільки як місце для відпочинку, рекреації, а й як потенційну складову загальноміської транспортної мережі, тобто для перевезення пасажирів, — каже заступник міського голови Вінниці Сергій Матусяк. — Разом з керівником міста Сергієм Моргуновим побували на підприємстві, бачили напрацювання у виготовленні річкового транспорту. Сергій Моргунов повідомив заводчанам, що підтримуватиме таку ініціативу.
За словами співрозмовника, до кінця першої половини 2020-го планують оприлюднити проект запровадження річкового транспорту у Вінниці.