Щодня на маршрути Вінницької громади виїжджає 110 тролейбусів. Працівники депо ВТК постійно забезпечують їхній технічний стан, аби на лініях працювали справні машини, що гарантують комфорт і безпеку пасажирам.
«Попри всі виклики сьогодення, війну в Україні, брак кадрів, обмежені ресурси, ми продовжуємо забезпечувати стабільну роботу міського електротранспорту. Робимо все можливе, аби вінничани мали чим дістатися на роботу, навчання, до лікарні чи просто вирішити свої повсякденні справи. Люди мають відчувати, що попри складні обставини – транспорт працює якісно та безпечно», – розповідає директор департаменту транспорту та міської мобільності Андрій Сорокін.
Тролейбуси у Вінниці – це основа громадського транспорту: щодня на лінію виходить 110 машин. Це вимагає злагодженої та наполегливої роботи сотень фахівців, кажуть у Вінницькій транспортній компанії. Навіть попри те, що сьогодні в колективі катастрофічно не вистачає електриків, слюсарів, зварювальників, водіїв, колектив тролейбусного депо продовжує тримати високу планку.
«Ми відновлюємо техніку, модернізуємо її, дбаємо про безпеку й комфорт пасажирів. І будемо це робити стільки, скільки буде потрібно», – зазначає головний інженер тролейбусного депо Вінницької транспортної компанії Олександр Коварж.
Так, в одному з цехів тролейбусного депо завершують капітально-відновлювальний ремонт сьомого тролейбуса «Богдан» із сімки, яку запланували відремонтувати.
Шостий уже вийшов на лінію та працює з пасажирами, а останній, сьомий зараз на фінальному етапі ремонту. Загалом, за останні 2,5 роки майстри депо відновили весь парк тролейбусів «Богдан», які є в наявності. І це вже 39-й і 40-й тролейбуси, що пройшли повне відновлення.
«За час роботи транспортного засобу, особливо під впливом погодних умов, на несучій частині кузова з’явились значні ознаки корозії. Під час ремонту виконали поелементну заміну пошкоджених металевих частин кузова: це включає підсилювачі, лонжерони, стійки та інші конструктивні елементи, що забезпечують жорсткість та безпеку кузова. Після заміни ми провели антикорозійну обробку відновленої частини кузова зсередини та ззовні», – розповідає головний інженер.
Майстри депо розповідають: зовнішнє облицювання тролейбуса виконано за допомогою сучасних композитних матеріалів, які не лише додають привабливого вигляду, але й мають високі антикорозійні властивості, що подовжує термін служби кузова.
У салоні повністю замінено підлогове покриття, проведено ремонт сидінь, зокрема, замінено м’які елементи та оновлено обшивку. Також відновлено декоративні бокові панелі інтер’єру для забезпечення естетики та зручності пасажирів.
Паралельно з кузовними роботами проводились ремонт та технічне обслуговування механічних вузлів, навісного обладнання, електропроводки, а також відновлення й калібрування електронних систем керування тролейбусом. Зокрема, перевірено роботу системи керування тяговим приводом, освітлення, електронних табло та сигналізації.
«Наше завдання – не просто «освіжити» транспортний засіб, а повністю відновити його технічні характеристики до рівня, який відповідає сучасним вимогам безпеки, комфорту та надійності. Це дозволить тролейбусу ще не один рік ефективно працювати на маршрутах Вінницької громади», – зазначив в.о. директора Вінницької транспортної компанії Олександр Нечаєв.
Поряд – один із нещодавно обслугованих Солярісів, який пройшов середній ремонт. Кузов і несівна частина – у доброму стані, кажуть в депо, втручання майже не потребували. Основні роботи були зосереджені на оновленні салону, технічному обслуговуванні механічної частини та електроніки. Тролейбуси Соляріс – це якісна техніка з низькопідлоговим кузовом, виготовленим із високоміцної сталі, стійкої до корозії. Пасажиромісткість до 96 осіб. Вони зручні для всіх категорій пасажирів: є пандуси, місця для людей на візках і батьків із дитячими колясками», – каже Олександр Нечаєв.
Особливо важливо, що тролейбуси мають комфортні умови і для пасажирів, і для водіїв. У кабіні — кондиціонер, клімат-контроль, система опалення та вентиляції салону. Це техніка, яка дозволяє підтримувати якісні умови перевезень у нашому місті навіть у надскладний період.
Станом на сьогодні Вінницька транспортна компанія експлуатує 20 одиниць Solaris. Особливо важливо, що тролейбуси мають комфортні умови і для пасажирів, і для водіїв. У кабіні кондиціонер, клімат-контроль, система опалення та вентиляції салону. Це техніка, яка дозволяє підтримувати якісні умови перевезень у нашому місті навіть у надскладний період.
Як і по всій країні проблема з кадрами. Катастрофічний брак людей, не вистачає обслуговуючого персоналу і експлуатаційного персоналу. Водіїв також не вистачає. Це і електрики, слюсарі з ремонту рухомого складу, слюсарі, зварювальники.
«У нас дуже великий середній вік працюючих, вони передають, звісно, досвід тим людям, які приходять на роботу, приймаємо останнім часом в колектив людей старшого віку», – кажуть в тролейбусному депо.
Фахівці тролейбусного депо не просто лагодять машини, вони забезпечують стабільність, яка сьогодні надзвичайно цінна. І як кажуть самі працівники: «Ми будемо ремонтувати, навчати, підтримувати, допоки є потреба й можливість. Бо місто має їхати».
Джерело – новини ВМР