У Вінниці розпочато тестування нової схеми організації дорожнього руху: на п’яти ключових вулицях тимчасово обмежено можливість здійснювати ліві повороти. Такий підхід має на меті підвищити безпеку, зменшити кількість аварійних ситуацій та покращити транспортну пропускну здатність.
На окремих ділянках п’яти магістральних вулиць Вінниці обмежили можливість повороту ліворуч. Це частина міської стратегії з підвищення безпеки та зменшення кількості ДТП.
Як зазначає директор департаменту транспорту та міської мобільності Вінницької міської ради Андрій Сорокін, найбільшу небезпеку створюють ліві повороти, які вимагають перетину двох смуг зустрічного руху, а іноді й трамвайних колій. Саме в таких ситуаціях найчастіше виникають аварії, особливо за участі громадського транспорту.
«Наша головна мета – зробити пересування містом максимально безпечним та комфортним для всіх учасників дорожнього руху. Особливу небезпеку становлять ліві повороти, під час яких водіям доводиться перетинати кілька смуг зустрічного руху або трамвайні колії. Саме на таких ділянках найчастіше стаються серйозні ДТП, і нерідко за участі громадського транспорту чи пішоходів, – розповідає Андрій Сорокін, – Ми у співпраці з Національною поліцією ретельно проаналізували конфліктні точки та статистику аварій. Наприклад, тільки на повороті з Хмельницького шосе до вул. Марії Бурбело за останні 4 роки зафіксовано 18 аварій. А це не просто цифри. Це життя та здоров’я людей, які щодня рухаються цими дорогами».
Обмежуючи ліві повороти, у місті створюють передбачуваніші умови руху, щоб зменшити кількість небезпечних ситуацій та підвищити пропускну здатність доріг.
У рамках оновлення дорожньої розмітки, на відповідних ділянках замість переривчастої, вже нанесено суцільну лінію, яка забороняє поворот ліворуч.
«Водії можуть скористатися альтернативними маршрутами. Наприклад, замість повороту з Хмельницького шосе на вул. О. Бурбело пропонується маневр через вул. Д. Галицького», – зазначає Андрій Сорокін.
На цих відрізках доріг уже нанесено суцільну розмітку, яка, в тестовому режимі, обмежує повороти:
- Хмельницьке шосе – заїзд до трамвайного депо Вінницької транспортної компанії;
- Хмельницьке шосе – вул. Лялі Ратушної;
- Хмельницьке шосе – вул. Олександри Бурбело;
- Вул. Київська, 29 (в районі ЖК «Набережний»);
- Вул. Київська, 114;
- Вул. Київська, 118;
- Вул. Київська, 76 (біля АЗС WOG);
- Вул. Київська, 98 (заїзд до АТБ);
- Немирівське шосе – вул. Олени Пчілки;
- Немирівське шосе – вул. Залізнична (заїзд до А3C UPG);
- Вул. Брацлавська, 16;
- Вул. Брацлавська, 51:
- Вул. Брацлавська, 69;
- Вул. Келецька, 12 – провул. Келецький;
- Вул. Келецька – провулок Малий;
- Вул. Келецька – вул. Миколи Амосова;
- Вул. Келецька, 52-А (заїзд до АЗС «SHELL»);
Місцеві водії зазначають, що на окремих ділянках такі зміни були давно необхідні через високу інтенсивність руху.
«Там доволі великий трафік – задіяні дві смуги в кожному напрямку. Плюс, поруч крутий поворот біля автоцентра і висока швидкість. Не завжди інші водії бачать маневр. Тому цей поворот є справді небезпечним. На мою думку, його обмеження – правильне рішення», – розповідає Дмитро Риверчук, водій.
У комунальному підприємстві, яке відповідає за організацію дорожнього руху, пояснюють технічну й безпекову логіку таких рішень.
«Це місця, де часто виникають затори або трапляються ДТП через спробу водіїв здійснити складний маневр через зустрічний потік. Автівок у Вінниці стало значно більше. Коли одна машина зупиняється, щоб повернути, інші водії намагаються “вклинитись” у правий потік. Це провокує аварії. Розмітка наноситься відповідно, але деякі водії, на жаль, її ігнорують. Наразі все працює в тестовому режимі», – розповідає начальник лінійної служби КП «СМЕД ОДР» Михайло Козак.
У департаменті транспорту та міської мобільності закликають водіїв бути уважними до нової розмітки, стежити за знаками та заздалегідь планувати маршрут.
Джерело – новини ВМР